Skip to the main content.

3 min read

HubSpot lockar många tillväxtbolag

HubSpot lockar många tillväxtbolag

Många tillväxtbolag väljer HubSpot CMS som webbplattform och det gillar vi på Comactiva Language Partner. HubSpots CMS gör det enkelt att extrahera innehåll för professionell översättning och skapa språkversioner anpassade för fler marknader.   


Att etablera en anpassad och smidig översättningsprocess kan boosta tillväxten på ett kostnadseffektivt sätt. HubSpot CMS är ett alternativ att överväga för sin webbsida och tillsammans med HubSpot CRM finns det stora möjligheter att snabbt nå fina resultat med sina digitala marknadsförings- och säljaktiviteter.   

 

”Ofta skapas det mycket bra varumärkesbyggande, säljande och affärsdrivande innehåll centralt på företag. Kan man hitta en översättningsprocess som innefattar kultur- och målgruppsanpassning och kanske till och med stödjer de lokala SEO-strategierna, då har man stora möjligheter att skapa snabb tillväxt”, säger Gabriella Rudström COO på Comactiva Language Partner. 

HubSpot CMS stödjer innehållskapande med enkel publicering 

Att översätta och lokalisera sitt innehåll för att tillgängliggöra det för fler potentiella kunder på fler marknader är en arbetsprocess som många företag efterfrågar i samband med att man börjar arbeta taktiskt med digital marknadsföring och sälj.  

”På Comactiva ser vi en tydlig trend av att företag väljer att gå över till HubSpot CMS. Vi tycker att det är extra kul då vi själva har gjort samma resa. Vi har kunnat testa översättningsprocessen på vårt eget HubSpot CMS och på så sätt kunnat förfina och effektivisera översättningsprocessen ytterligare”, säger Gabriella Rudström.    

HubSpot CMS och CRM identifierar affärsmöjligheter 

Väljer man att lägga sin webb på HubSpot CMS och dessutom har HubSpot CRM har man tillgång till data som ger insikter om prospekts och kunders behov i realtid. Att jobba i flera av HubSpots hubbar gör det enkelt att personalisera innehåll samt få kraftfulla rapporter med insikter för marknadsföring, sälj och affärsutveckling.   

CRM-specialisterna på konsultbyrån iGoMoon ser en tydlig ökning av företag som väljer att implementera HubSpot CRM och i samband med det också vill åt fördelarna med att flytta över webbsidan till Hubspot CMS.    

”Det är en naturlig förflyttning för många företag. När man väl har tagit beslutet att implementera HubSpot CRM för att komma åt de fördelarna är steget inte jättelångt till att också lägga över sin webbsida på HubSpot CMS.  

Värdet som man då får ut i form av en ‘single source of truth’ ger en enorm kraft till samarbetet mellan avdelningarna som ska leverera produkter och tjänster till kunderna. Helhetslösningen man får genom att använda flera av HubSpots verktyg är en ‘superpower’ när man vill skapa tillväxt och förbättra lönsamheten”, säger Stein Mjåtveit, Senior Growth Strategist på iGoMoon.  

 

Bra att veta om HubSpot:  

HubSpot ett komplett verktyg för inbound marketing, försäljning och customer success. Det finns funktionalitet för automatisering, marknadsföring, sociala medier, innehållshantering, webbanalys och optimering för sökmotorer. Allt kretsar runt individer (prospekt och kunder) som lagras i HubSpot CRM. 

HubSpot CMS är helt integrerat med HubSpot CRM vilket ger stora möjligheter att personifiera kommunikation och skräddarsy mejlutskick och annat dynamiskt innehåll. 

HubSpot grundades i USA 2006.  

Bra att veta om översättningar och språkteknik:  

Maskinöversättning, översättningsverktyg, termdatabaser och översättningsminnen är tekniska hjälpmedel som gör översättningsprocessen kostnadseffektiv samt säkerställer att företag och varumärkesägare kommunicerar konsekvent och korrekt på alla era marknader. 

Är man i behov av att boosta sin närvaro på flera marknader och behöver knyta till sig professionella översättare för flertalet språk så är ett samarbete med en språkpartner att rekommendera. En språkpartner matchar behov och bransch med rätt översättare samt säkerställer kvalitet på översättningar för alla kanaler och behov. 

På Comactiva Language Partner tar man ansvar för hela översättningsprocessen, från filhantering, översättning och korrektur till slutleverans.  Comactiva Language Partner har översättare i 40+ länder och har funnits sedan 1996.  


Kom i kontakt med specialisten: 

Gabriella Rudström COO Comactiva

Gabriella Rudström är utbildad översättare och operationellt ansvarig på Comactiva Language Partner. Hon översätter från engelska, norska och danska till svenska och korrekturläser svenska, franska, engelska, norska, danska och hebreiska. 

Idag är Gabriella ofta involverad i affärutvecklingsprojekt tillsammans med kunder som vill sälja på köparens språk, hon är med och utvecklar processer för konsekvent kommunikation runt varumärken, produkter och tjänster på flera marknader – samtidigt.   

Mejla Gabriella Rudström.  
Connecta med Gabriella på LinkedIn.  

Bra att veta om att skapa tillväxt med hjälp av HubSpot:  

Hubspots hubbar är byggda för att företag ska kunna växa, både i antal användare, kontakter, webbesökare och så vidare. Prismodellen är licensbaserad och man väljer själv engagemang beroende på var i tillväxresan man befinner sig.    

HubSpot har många egenutvecklade verktyg kopplat till sitt CRM system, dessa kan man kan köpa till för att få den funktionaliteten man önskar. Det är också en integrationsvänlig plattform där det finns massor av färdigbyggda appar, dessa får HubSpot att lira med andra digitala verktyg som ditt bolag redan använder. 

Rapporteringsverktygen i HubSpot är enkla att använda och investerar man även i deras marknadsförings- och försäljnings-‘hubbar’ (Marketing Hub och Sales Hub) går det att verkligen få fram en 360-graders bild av vilka online-aktiviteter som genererar flest affärer. Majoriteten mäter och analyserar till exempel antalet leads som genereras från en LinkedIn-kampanj, men är det rätt typ av leads som i sin tur blir kunder? Det är det inte alla som har lika bra koll på.  

 

Kom i kontakt med specialisten: Stein iGoMoon

Vill du veta mer om hur ditt företag kan uppnå bättre resultat med HubSpot?

Boka en tid med Stein Mjåtveit här! 
 
Vilka är de tre olika pelarna av kvalitetssäkring?

Vilka är de tre olika pelarna av kvalitetssäkring?

Översättningsbranschen har alltid haft tre pelare när det kommer till kvalitetssäkring: korrekturläsning, språkgranskning och efterredigering. Men...

Read More
ChatGPT och AI – hot eller möjlighet för översättnings-branschen?

ChatGPT och AI – hot eller möjlighet för översättnings-branschen?

För oss som arbetar med översättningar, lokalisering och språkteknik innebär ChatGPT och annan AI-teknik en helt ny dimension. Tjänsterna som hjälper...

Read More
Maskinöversättningens utveckling: Från experiment till AI-revolution

Maskinöversättningens utveckling: Från experiment till AI-revolution

Maskinöversättningens utveckling är en spännande resa som sträcker sig från när datorn först såg dagens ljus till dagens artificiella intelligens....

Read More